Torsdag, Fredag och Lördag.

Torsdagen var helt okej, även om jag mådde lite weird så försökte jag koncentrera mig på annat.
Jag följde nämligen med mamma till arken zoo på eftermiddagen med Viggo som fick sig en genomkörare med både tvätt, kloklippning och trimning av pälsen.
Under tiden som vi väntade på att han skull bli klar så gick vi till Ica Maxi och tog en glass i värmen och solen.
Jag valde en solero exotic som äntligen har kommit tillbaka till gb:s glass sortiment, en av mina favorit glassar. =)
Efter det så gick vi till Rusta och ÖoB och tittade lite, jag  fyndade två Pc-spel och två Playstation spel som var på rea, för sammanlagt 124:- Ett riktigt kapp!
Sen så var Viggo klar och vi hämtade honom.
Han blev som en ny hund utseendemässigt, jättebra blev det.
Vi tog en prommenad hem och jag plockade en stor bukett med nattodag/styvmorsvioler som växte i klungor där i området, jättevackert var det och buketten piffades även till med några prästkragar.
När jag sen kom hem var jag både hungrig och trött och humöret svängde ganska rejält och jag hade brara lust att gråta, men det gick över lite efter en stund och jag och N ägnade kvällen åt pizzeriamat framför Fringe.
 
    
 
  
 
 
(bilderna är klickbara)
 
Igår Fredag så träffade jag återigen mamma, då hon behövde lite hjälp att handla mat åt min mormor.
Så vi tog cyklarna och åkte ut till Hosjö, handlade på hemköp och for vidare ut till min mormors hus och lämnade grejerna och språkade lite med henne.
När jag kom hem till mitt igen så hörde syrran av sig och frågade om jag och N ville med henne och en killekompis ut och grilla i gläntan (ett skogställe som ligger här i närheten) så vi hängde på med cyklarna dit.
Jag  "syndade" för andra dagen i rad och grillade faktist kött (äter helst inte kött annars, förutom fågel o fisk) så det blev fläskfilé-grillspätt med parika, rödlök och champinjoner och till det åt jag potatissallad.
Vi var där ett bra tag tills att myggen kom oinbjuden och blev för ihärdig.
På vägen hem så åkte vi förbi Z-krogen och killarna ville ta en varsin öl så vi landade där en liten stund innan hemfärd.
Väl hemma så var jag supertrött och slut, tittade lite på tv och slocknade sen i soffan.
 
Jag och Ola språkar i väntan på grillen.
 
 
 
 
 

Idag är jag supertrött och stel i kroppen, känns som att jag blitt överkörd av någonting i natt =S
Måendet är inte heller så bra för tillfället.
Stelheten beror säkert på träningsvärk pga allt cyklande igår.
Så det är ju bara bra ifåfall.
Ska ta mig min andra kopp te nu och sätta mig på ballekongen och njuta av solen.
Vi har superväder i Falun!
Ikväll blir det evebtuellt baksmällan III på bio om det orkas och innan det lite Lördagsmat hos mamma.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0