Grattis Österike!

Grattis till Österike och Consita Wurst som tog hem första platsen i ESC 2014 =D
En värdig vinnare.
 
 
 
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
 
Och såhär blev topp 10
Österrike 1. Österrike 290 p. Rise Like a Phoenix“, Conchita Wurst
Nederländerna 2. Nederländerna 238 p. Calm After The Storm“, The Common Linnets
Sverige 3. Sverige 218 p. Undo“, Sanna Nielsen
Armenien 4. Armenien 174 p. Not Alone“, Aram MP3
Ungern 5. Ungern 143 p. Running“, András Kállay-Saunders
Ukraina 6. Ukraina 113 p. Tick-Tock“, Maria Yaremchuk
Ryssland 7. Ryssland 89 p. Shine“, Tolmachevy Sisters
Norge 8. Norge 88 p. Silent Storm“, Carl Espen
Danmark 9. Danmark 74 p. Cliché Love Song“, Basim
Spanien 10. Spanien 74 p. Dancing in the rain“, Ruth Lorenzo


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0