Ångestrus och fiskbullar

Inleder helgen med fiskbullar i hummersås och nya Ramlösa kiwi...
Ja alltså inte ramlösa iblandad i fiskbullarna utan som dryck i ett glas brevid såklart ;) 
Ja, kanske lite konstig smakkombo ihop jag vet, men jag är INTE normal heller om ni inte har fattat det ännu ;)
Natten spenderades med konstig huvudvärk/mående, panikångest (dödsångest) och pga det dålig sömn vilket resulterade i att jag tvingades ta lergigan, som vilket i sin tur resulterade att jag sov för länge idag...
Önskar att jag hade vid behov-ångest-medicin att ta, ska prata om det ifall jag lyckas få en tid hos en läkare på psyk.
Måendet har hållt i sig till o ifrån idag, men jag hoppas att sömnen fungerar som vanligt inatt iaf.
Längtar till Söndag (natten till Måndag) då årets Oscarsgala går av stapeln, om allt går som planerat så skall jag ladda upp med cola, chips och dipp och sitta uppe o nattvaka galan igenom =)
 
 
Här följer iaf min tippning på vilka jag tror kommer vinna i följande kategorier =)
 

Bästa film: Berättlsen om Pi

Bästa regi: Ang lee - berättelsen om Pi eller Benh Zeitlin - The beast of the Southern wild (har väldigt svårt att bestämma mig här)

Bästa manliga huvudroll: Daniel Day-Lewis – Lincoln

Bästa kvinnliga: huvudroll: Quvenzhané Wallis – Beasts of the Southern Wild

Bästa manliga biroll: Christoph Waltz – Django Unchained

Bästa kvinnliga biroll: Anne Hathaway – Les Misérables

Bästa orginalmanus: Zero Dark Thirty – Mark Boal

Bästa manus efter förlaga: Beasts of the Southern Wild – Lucy Alibar och Benh Zeitlin

Bästa animerade film: ParaNorman – Sam Fell och Chris Butler

Bästa utländska film: Kon-Tiki – Joachim Rønning, Espen Sandberg (Norge)

Bästa dokumentär: Fem förstörda kameror – Emad Burnat och Guy Davidi

Bästa dokumentärkortfilm: Redemption – Jon Alpert och Matthew O'Neill

Bästa kortfilm: Buzkashi Boys – Sam French och Ariel Nasr

Bästa animerade kortfilm: Head over Heels – Timothy Reckart och Fodhla Cronin O'Reilly

Bästa filmmusik: Lincoln: – John Williams

Bästa sång: "Pi's Lullaby" från Berättelsen om Pi – Mychael Danna och Bombay Jayashri

Bästa ljudredigering: Berättelsen om Pi – Eugene Gearty och Philip Stockton

Bästa ljud: Les Misérables – Andy Nelson, Mark Paterson, och Simon Hayes

Bästa scenografi: Hobbit: En oväntad resa – Dan Hennah, Ra Vincent, och Simon Bright

Bästa foto: Berättelsen om Pi – Claudio Miranda

Bästa smink: Hitchcock – Howard Berger, Peter Montagna, och Martin Samuel

Bästa kostym: Snow White and the Huntsman – Colleen Atwood

Bästa klippning: Zero Dark Thirty – Dylan Tichenor och William Goldenberg



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0