Tankar o Regn

Idag öser regnet ner utanför fönstret och fyller på moder jord med liv.
Ja, för även om det är en grå, blöt och trist dag bidligen så behövs dessa dagar också för att allt skall gå runt.
Jag känner mig rätt hängig och väldig filosofisk idag, jag tänker och tänker och är så sugen på att börja skriva igen, men jag vet inte hur jag skall börja, fortsätta eller avsluta saker när de väl är igång så jag vet inte.
Jag kanske ger det ett försök iaf, vi får se.
Jag hade jättesvårt att somna igår och hade bara god lust att gå upp och sätta mig framför datorn och skriva det som kom till mig, men jag somnade tillsist, så här sitter jag nu istället.
Får se vad det blir av det, vad som kommer till mig...

Annars då?
Jag är fortfarande hos N och vi håller på att plöja igenom hela Tre Kronor serien.
Ja, inte allt på en gång utan några avsnitt per dag.
Man får en såndan Nostalgitripp när man kollar på gamla serier och jag såg aldrig den från början utan hoppade in i mitten nånstans när den gick på tv när jag var liten.
Håller även på att kolla igenom en serie som gick på svt för några år sen.
Andra Avenyn.
Sen så har vi massa andra serier "liggandes" som vi ska börja kolla på tids nog också.
Jag menar man kan ju inte bara sitta inne och kolla serier hela dagarna speciellt inte när det börjar bli så härligt vårigt ute.
Men idag, idag får man faktist det, när det är en regning, grå och trist dag ute ;)




Kommentarer
Gunnel S F

Hej och tack för din kommentar hos tantG ! :-) Du är ju i stort sett ensam om att våga kommentera och det tackar jag enormt mycket för. Så jag har gjort så, att du och mina närmaste i familjen och några andra som jag vet läser den, ni får fortsätta att kunna logga in där, men jag kommer också att starta upp Jagvillejagvore som öppen blogg och där är du ju naturligtvis jättevälkommen också! :-) Ang. din blogg, som jag borde mest kommentera här och nu, så måste jag först säga att vilket fint foto av dig !!! Tuffa färger och supersnygga!!! :-) Jo, visst är det kul att se gamla (och nya för den delen) serier... jag har en son som är duktig på att förse sina föräldrar med serier ... mycket kul! Och härligt att roa sig med en dag då det regnar! Men hej, heja nog måste du skriva om du känner för det! jag skriver ju också, så vi kan väl heja på varandra, så vi kommer igång! kramar! :-) <3

2012-03-28 @ 17:19:21
URL: http://jagvillejagvore.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0