Hemma i Falun

Hej!
Nu är vi hemma i Falun igen.
Vi har haft det helt underbart skönt i Lumsheden med super väder.
Glassat i solen, blitt solbrända, druckit iskall öl, vart ute och gått i skogen, ätit god mat, grillat, spelat spel/kubb, plockat blommor m.m
Vi behövde komma bort lite och vara för oss själva med varandra jag och N, så det har bara gjort gott.
Vi fyllde upp pappas stora plastpool också i förrgår, men det bara krånglade en massa, plus att jag igår morse upptäckte att en liten skatunge hade drunknat i den =S
Så det kändes lite som att det inte var meningen att vi skulle bada.
Försökte rädda de andra 2 skatungarna som antagligen hoppat ur boet och skuttade omkring på marken
(ej flygfärdiga) men dom var så otroligt rädda så jag lät dem vara, såg till så att Ronja och pappas katt Curry höll sig därifrån iaf, så jag hoppas att dom klara sig nu när jag inte är där och vaktar dom.
Ska lägga upp lite bilder som jag tog där i Lumsheden i nästa inlägg tänkte jag.
Så håll till godo.
Kraamar!

Hej!
Nu är vi hemma i Falun igen.
Vi har haft det helt underbart skönt i Lumsheden med super väder.
Glassat i solen, blitt solbrända, druckit iskall öl, vart ute och gått i skogen, ätit god mat, grillat, spelat spel/kubb, plockat blommor m.m
Vi behövde komma bort lite och vara för oss själva med varandra jag och N, så det har bara gjort gott.
Vi fyllde upp pappas stora plastpool också i förrgår, men det bara krånglade en massa, plus att jag igår morse upptäckte att en liten skatunge hade drunknat i den =S
Så det kändes lite som att det inte var meningen att vi skulle bada.
Försökte rädda de andra 2 skatungarna som antagligen hoppat ur boet och skuttade omkring på marken
(ej flygfärdiga) men dom var så otroligt rädda så jag lät dem vara, såg till så att Ronja och pappas katt Curry höll sig därifrån iaf, så jag hoppas att dom klara sig nu när jag inte är där och vaktar dom.
Ska lägga upp lite bilder som jag tog där i Lumsheden i nästa inlägg tänkte jag.
Så håll till godo.
Kraamar!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------



--------------------------------------------------------------------------




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0