The Magic Of Today

Do not dwell in the past,
do not dream of the future,
concentrate the mind on the present moment.


Sitter här med en kopp varmt, gott kanelbulle te och tänker tillbaka på dagen som har vart idag...
Jag känner mig upplyft, på så otrolig bra humör, det är ovanligt för att vara jag...
Jag har haft en av de bästa dagarna på länge, inte för att direkt har hänt något kul, men jag har kännt glädje och frid i sinnet.
Det var längesen jag hade denna känsla kan jag tala om.
Trodde att det skulle bli en dålig dag, för det började med att jag försov mig...
Vaknade med världens migrän huvudvärk och hade bara en halvtimme på att fixa till mig och så innan jag skulle på soc möte, som jag givetvis var nervös inför som vanligt...
Fixade iaf till mig helt okej, sprang till bussen och hann precis med den.
Tack och lov!
Socmötet gick iaf bra och min handläggare var jättesnäll och hjälpte mig me en massa saker som har krånglat till sig för mig.
Så stort tack till henne!

Vid kl 11.00 så skulle hon följa med mig  till en som heter Gustav på ung utveckling och prata lite om hur det ska bli med praktiken..

Vi kom dit och allt kändes finemang, slog oss ned och inledde konversationen.
Det bestämdes att jag så smånigom, typ inom den närmsta månaden ska börja med praktik en halvdag i veckan.
Ska tillbax till Arenan och ha praktiken där.
Är bra att jag får komma dit igen eftersom jag knappt hann vara där på den dåvarande praktiken, innan jag blev såhär pass dålig.
Plus att dom vet om min situation där och att dom är väldigt öppna och snälla.
Gustav berättade även att jag är efterlängtad där, för dom har ringt till honom ett par gånger och frågat hur det är med mig och när och om jag ville komma tillbaka, så  det känns jätte posetivt.
Jag behövde höra det, blev glad då =)
Jag är ju sjukskriven på heltid nu, iaf fram till mitten av december, men både jag, min läkare och soc handläggare tycker att det nog är bra om jag får försöka komma igång lite smått med praktik i den mån jag orkar ändå, bara för att ha någonting att sysselsätta mig med och för att försöka komma in i vardagen lite mera..
För det är lätt att hamna i "en cirkel" när man mår dåligt...
Jag är både glad, förväntansfull och nervös inför detta.
men jag tror att det kommer funka bra, trivdes juh där sisst =)

Efter mötet kände jag mig sådär "upplyft" och lättad och när jag gick där i mitt eget lilla glädjerus så märkte jag att huvudvärken och det dåliga humöret var som bortblåst för längesen.

Med ett leende på läpparna gick jag hem till nickes lägenhet för att hämta lite saker...
Fy vikken röra det var där, vi städade inte innan vi åkte därifrån hem till mig.
Så det var rätt skitigt kan jag säga, men vi ska försöka ta oss dit imorrn och storstäda..
Men iaf när jag skulle vattna blommorna i vardagsrummet märkte jag till min förvåning att det fladdrade en vacker liten nässelfjäril i fönstret... Som jag sagt förut så är det något med mig och fjärilar...Dom kommer som små glada tecken till mig, som om dom dras till mig.
Det har lixom hänt för många gånger, i föör märkliga situationer för att det skulle kunna var slumpar...
Kalla mig vidskeplig om ni vill, men jag vet jag ^^
Denna fjäril hade lixom omöjligt kunnat komma in där i fönstret, alla dörrarna till vardagsrummet var stängda när jag kom dit och ingen har vart där sen jag och nicke var där sisst för över en vecka sen...
Men på något vis lär den ju ha hamnat där.
Helt konstigt och märkligt var det iaf, men på ett bra sätt...
För det har alltid vart posetiva grejer förknippade med dom här "fjärils tecknena" jag har upplevt =)
Jag tog iaf fjärilen i händerna och den började genast klättra omkring på min hand som ett tamt litet djur.
Den var nog rätt utmattat efter att ha varit instängd i ett varmt vardagsrum.
Jag gav den lite honongsvatten och sen piggnade den i, då gick jag ut på balkongen och släppte ut den..
Var väldigt fint på många vis =)

Har tänkt på det hela dagen =)
Märkligt märkligt!

Resten av idag har jag hunnit med att göra en fruktsallad, lagat middag, busat med pixiie och gått ut med viggo.

Det har vart konstant dimma i Falun hela dagen idag. Som någon slags special effekt, hehe.
Typ London dimma ^^
Rätt coolt, men lite tröttsamt..
Nu ska jag nog ta och spela lite wow, sen gå och sussa och hoppas på att drömma fina drömmar...



Tomorrow is a new adventure!




Jag filmade den vackra fjärilen.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0