+ Tripp Till Akutten +

Först så tänker jag varna alla känsliga läsare för en bild som kommer här längre ner på sidan, en bild på min äckeltå i sitt värsta skede..
Feel free to be disgust everyone who feels like it! Haha
Eller helt enkelt låt bli att titta om du inte känner att du måste (fast så farligt är det inte)....
Vill bara meddela er att min tå är på bättringsvägen, har mått väldigt kasst pga den.
Feber och grejer, inte okey!
Det var nämligen riktigt bad förra veckan så jag beslutade att åka in till akuten på onsdags kvällen för att få det uppkollat...
Hade juh gått med det i 2 veckor då utan att det läkt ut.
Dum som man är och trodde att det inte skulle vara så mycket folk mitt i veckan, men där fick jag.
Det var ganska knökat med folk kan jag tala om, influensabarn och annat sånt där obehagligt man kan stöta på, på såna där ställen..
Jag hade iaf tur och fick en tid hos distriktläkaren så jag slapp vänta så länge.
Med andra ord så fick jag gå före dom flesta andra som var där...
Vi fick vänta ung 2 timmar och under den tiden så hyrde vi en rullstol och nicke skjutsade mig, det visade sig att jag är väldigt bra på att köra rullstol själv också =), sen käkade vi lite smörgås som vi hade tagit med oss för vi var hungriga..
Tiden gick rätt fort och runt 20.00 snåret fick jag alltså träffa läkaren iaf och lägga upp min vidriga tå...
Han sa att det var en rejäl infektion och jag hade tom feber pga det, så det var tur att jag var där, hade kunnat bli blodförgiftning i värsta fall.
men iaf så slapp dom TACK O LOV skära i den, dom tog bakterieprov(som gjorde förjävla ont), rengjorde såret och så fick jag starkt penecilin utskrivet som jag ska äta tills på onsdag ungefär...
Hade feber och värk i kroppen ett par dagar där efter, känner mig fortfarande smått hängig men det går upp och ner...


-Fast så jäkla hemsk ser den inte ut här ändå, då jag har en dålig kamera på mobilen-

"Krya på dig kort och presenter tas villigt emot av tån om ni känner att ni skulle vilja bidra till påskyndad tillfriskning ^^
Skicka isf till min hem adress så ser jag till att det kommer fram till rätt tå, choklad är något som uppskattas extra mycket( bara ett litet tips)"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0