-Idag Lever Vi, Imorgon Är Vi En Berättelse-

Det som sker genom årens gång bildar avtryck i tiden.
Det du gör just nu i detta ögonblick kommer vara ett minne i nästa.
Tiden går fort, dagar blir till veckor, veckor till månader och månader till år, fortare än man anar.
En dag sitter vi där gamla, på ålderns höst och tänker tillbaka på det som vart.
Då vill vi säkerligen minnas de bra sakerna vi har upplevt i våra dagar, men ett människoliv är inte perfekt och alla har vi vårat förflutna med skuggor i också (som jag skrev i föregående inlägg) och vi måste även minnas det som har vart svårt och hur vi tog oss igenom det och vad det förde med sig.
För jag tror iaf att allting som sker, det sker av någon anledning och föder någonting annat med sig.
Jag har funderat väldigt mycket på det här med tid under ett par dagar nu och hur saker och ting formar våran historia....
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag försöker uttrycka mina tankar som jag har i huvudet, det är allt...
Försöker skriva kloka ord och berätta på mitt eget vis.
Ibland blir det kanske lite väl poetiskt och krångligt, men det är så jag vill uttrycka mig, det är mitt sätt att skriva och jag trivs med det.
Att jag tar upp det här med tid och historia i detta inlägg, är att jag har funderingar på att ta reda på och börja skriva/berätta om min farmor och farfar, deras livshistoria lixom.
Dom är båda döda och jag har börjat funderat på vilka dom egentligen var och vad dom har upplevt/ vart med om under sina liv.
För jag känner dom ju egentligen bara som farmor och farfar.
Jag tror att dom har haft ganska intressanta liv.
Men jag vet inte hur jag ska få fram fakta, den enda jag kan komma på för tillfället som jag kan fråga det är pappa.
Så vi får väl se vart det leder.
Men det skulle vara väldigt intressant iaf att få veta mera om dom för dom är trotts allt två personer i MITT liv som betytt väldigt, väldigt mycket.


Kommentarer
Jack of all Trades

HIwaves Har precis kollat genom dina senaste tre blogginlägg och kommit fram till följande: bra idé att skriva ner saker, intressant tanke om att lära dig skriftspråket mer vilket kan hjälpa dig att bli publicerad någon gång framöver. Dock tycker inte jag att du behöver nån sida på internet för att lära dig, det räcker med att bara skriva mycket och ofta. Man lär sig bäst så ;)

Ska bli intressant att se hur det här utvecklar sig. Take carehugs

2009-11-30 @ 15:30:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0