ESC Starstrucked

Wiii! 
På Lördag smäller det för året Eurovision Song Contest, men redan imorgon och på Torsdag är det dags för semifinal 1 respektive 2.
Tänkte att jag skulle återkomma med mina favoriter och tippning i ett annat inlägg.
I detta inlägg tänkte jag istället ta upp en grej som tydligen verka drabba mig nästan varenda år i tävlingen.
Jag lyckas nämligen bli lite extra charmad av en eller två av artister.
Ni vet sådär starstrucked som man brukade bli av kändisar när man var yngre.
Och det slog ju inte fel i år heller *suck*
I år är det tydligen Italiens Marco Mengoni och Maltas Gianluca Bezzina som "förtrollat" mig.
 
2013
 
Marco Mengoni
----------------------------------------------------------
och
 
 
Gianluca Bezzina
------------------------------------------------------
 
 
 
Kan räkna upp några andra som har haft liknande magi på mig genom åren.
 
2012
 
 
Roman Lob - Tyskland
-----------------------------------------------------------------------
 
2011
 
 
Tim Schou - Danmark
-----------------------------------------------------------------------------------------
 
2006 och 2003
 
 
Michel Wisniewski - Polen
-------------------------------------------------------------------------------
 
2002
 
 
Aivaras Stepukonis - Litauen
-----------------------------------------------------------------------------
 
2001
 
 
Tanel Padar - Estland
-----------------------------------------------------------------------------------

 
2000
 
 
Renārs Kaupers - Lettland
------------------------------------------------------------------------
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0