Vinterdvala

Med ansiktet vänt mot himmlen föll de singlade, stora snöflingorna ner mot henne.
Värmen fick dem att smällta och bilda små vattendroppar, likt kristallklara tårar på hennes kind.
Snart skulle dem frysa till is, för hennes värme var på flykt.
Hon kände inte den bitande kylan, de isande vindarna som fick hennes bleka hy att skifta till blekblå.
För hon var nu lika kall inuti som vintern själv.
Fastfrusen i tiden, i ett hav av snö.
Ingen såg henne längre, hon var genomskinlig och tiden stod stilla.
Begravd i ett vitt töcken föll hon i dvala och sov.
Dagar blev till veckor och veckor blev till år...
För vintern känns så evig och oändligt som att en halv livsstid går.
Men solen kom åter och våren likaså.
Hon väcktes tillbaka till livet av fågelsång och kvitter, porlande bäckar och smälltande snö.
Värmen kom sakta men säkert och hon hennes hjärta började slå.
Nu fortsätter livet tänkte hon och började gå....



//Mia







Kommentarer
Jack-of-All-Trades

Wintersleep

As she faced the sky, the large snowflakes slowly fell on her

The warmth made them melt, and like crystaltears, they formed droplets on her cheek

Soon they would turn to ice, as her warmth was fading

She did not feel the biting cold, the icy winds which turned her skin blue and pale

Because she was now as cold inside as winter itself

Frozen in time, in a sea of snow

No one could see her anymore, she was transparent and the time stood still

Buried in a white haze, she fell asleep

Days turned to weeks and weeks to years

Winter seems eternal and infinite, as if a half lifetime passes

Then the sun returned and with it came spring

She woke into life by birdsong and chirp, flowing streams and the melting snow

The warmth returned slow but still and her heart was beating again

Life continues, she thought, and off she walked

//Jack



sorry, just had to do that^^

väldigt fint skrivet =) hugs //the Jester

2012-01-27 @ 22:55:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0