Lampa Gjord Av Virkade Dukar

Gör Din Egen Lampa Med Loppischarm
--------------------------
----------------
--------------



DU BEHÖVER:

* Några virkade dukar (sånna man hittar på tex loppisar)

* Tapetklister

* En stor ballong

* En "lampsladd"

* En glödlampa


GÖR SÅ HÄR:

1. Blås upp ballongen till den storlek som du vill att lampan ska ha.

2. Doppa dukarna i tapetklistret ock låt dem suga åt sig ordentligt.
Lägg sedan ut dem i de mönster du önskar, på ballongen och låt torka i ett dygn.

3. Stick hål på ballongen och pilla bort den från dukarna.
Dra sedan en lanpsladd genom valfritt hål och häng upp den i taket.


VIKTIGT!
Se till att det är avstånd mellan dukarna och glödlampan för att minimera brandrisken och använd helst ej  en glödlampa med mer en 25 watt.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0