Konstiga film!

Måste få berätta om en helt sjuukt konstig och obehagligt surrealistisk film, som jag av en slump råkade fastna framför när jag zappade runt bland kanalerna i min sömlöshet en natt för någon vecka sedan.
Black moon (svart måne) hette den, en fransk film från 1975 som visades på kanalen Silver.
Jag finner inga ord för hur konstig den var, men ändå så kunde jag inte sluta titta.
Jag skulle beskriva den som typ Alice i underlandet som hamnat i en psykos och upplever en massa obehagliga saker.
Jag hittade filmen på youtube nu, ni kan ju kolla på den och inse själva att den här filmen inte är riktigt normal
Ångest utlovas garanterat!
Kolla 0:40:07 och 1:13:25 det är fasiken obehagligast!

(Måste dock tillägga att killen som är ute i trädgården (han som sjunger) är fasiken helt sagolikt vacker <3)

Det är ändå något weird med denna film, man känner sig bara tvungen att kolla



Kommentarer
David

Sv; Man tackar! :)

2011-11-13 @ 14:51:19
URL: http://djwonderland.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0