Flyg Du Mitt Hopp

**********************************

Flyg du mitt hopp, men överge mig aldrig
Kom åter igen jag ber dig, när det blir för svårt...
Led mig på vägen i livets fulla prakt
och öppna mina ögon om mörkret står på vakt....

Tiden den är evig, men livet går så fort
Tyckte det var vår nyss, men det har ju gått ett år...
Återvänd med värmen i mina andetag
Håll mig tryggt om natten och i min morgondag...

Flyg du mitt hopp, men aldrig utom synhåll
Låt mig kunna se dig, på avstånd men ändå där...
När du flyger högre, är det svårt att hänga på
Drömmer du om frihet och att smyga bort, att gå?

Men jag vet att du är trogen, att du stannar kvar
För du och jag är bundna i livets alla dar...
Precis som alla dalar behöver bergens topp
Så behöver vi varandra, mitt fina gamla hopp...

//Mia


Kommentarer
Jack of all Trades

Adorable! Hon är ju en riktig poet, en ordkonstnär.

Jag visste redan att du kan skriva bra saker men den här var över förväntan.

Gissar på att om du fortsätter så blir du ännu bättre. =) //Jack @-->--

2010-02-04 @ 11:55:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0