Exploderande glödlampor och julmat

Avnjuter ett glas julmust till doften av ett underbart doftljus (björnbär) som jag fick av min kära mamma idag.
Är lite trött, seg och mått/mår kind of funny.
Antar att lite av choken sitter kvar från en händelse som inträffade igårkväll.
Jag skulle nämligen sätta i en glödlampa i en lamparmatur (tror att det heter så) och när jag tände den så small den/exploderade och jag hade örat alledes intill, så jag blev halvdöv en stund och det bara tjöt i örat.
Det kunde ha gått riktigt illa om inte lampskärmen hade suttit på armaturen när den smällde och gjorde så att det blev som en sköld, annars hade jag nog antagligen fått glassplitter i både ansiktet och ögonen i värsta fall =S
Och jag blev så jäkla rädd och skärrad av händelsen för att den kom så oväntat och plötsligt, så den utlöste i sin tur en ångestattack =(
Ingen kul alls...
Men har hur som haver iaf bjudit familjen på julmat hemma hos mig idag, massa mys men lite tröttsamt pga måendet antar jag.
Gjort egen rödbetsallad som blev en hitt och som jag fick beröm för ^^, Janssons frestelse och det bjöds och även på sill, kyckling prinskorv, kyckling (kött)bullar, gravad lax med romsås, kalkonrullar, julskinksrullar, brieost och vörtbröd.
Mumma =)
Trevlig med en liten familjestund.
Nu har dom åkt hem och N spelar Guild wars och väntar på att jul eventet ska börja där.
Själv så ska jag nog pyssla lite med mina pärlor och se om det är nått på dumburken.
 
See ya Folks!
 
Härliga doftljus <3
 
En vintrig jag =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0