Thunder Snow

Det är förståligt att den här planeten, moder jord är upprörd/förvirrad pga hur vi människor behandlar henne med miljöförstöring och allt var det är, och även om April är en schitzofren månad vädermässigt så har vi idag i Falun fått känna på vad jag antar kan ha vart en mild form av dessa klimatförändringar.
Det har nämligen åskat (även om det bara var en knall, eller två) sen började det att snöregna för att sedan avlösas av vanligt regn.
Har aldrig vart med om att det har åskat i April!
Men som sagt så är det väl sånt man får vänja sig vid om vi ska fortsätta behandla våran planet som vi gör.
Såg detta klipp (här nedanför) första gången för några månader sen. det är filmat i New England, Amerika när det var full snöstorm samtidigt som det var ett riktigt åskoväder med blixtrar och dunder.
Mannen i klippet, som är meterolog är helt överlyckligt och exalterad över att han fick uppleva det och att dom fick med det på film, då det är rätt ovanligt med åska/blixtar och snöstorm samtidigt.
Fast som sagt jag tror att det, bland mycket annat bara är en försmak av vad som kan förväntas vädermässigt i framtiden.
Vi får väl se.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0