Kanske Något På Spåren....

Jag är vaken innan 12.00, wihoo =)
Vaknade dock som vanligt med ont i lungorna och kände mig allmänt krasslig....
Don´t worrie be happy, ett bra uttryck att använda, men ibland är det inte så lätt, speciellt inte när man går med någonting som påverkar en på alla plan och man bara oroar sig för vad som är fel och kroppen och sinnet bara skriker Vi orkar inte meer!!!!.
Jag vet iaf nu vad jag ska be läkarna ta prov på för jag tror jag kan vara något på spåret, som dom kan ha missat, som dom ofta missar inom vården och som ofta förväxlas med andra saker tex panikångest.
Det är nämligen något som heter hypotyreos/hypometabolism (problem med ämnesomsättningen/problem med sköldkörteln) och ev problem med binjurarna.
Jag har läst jättemycket om detta nu, fick tips om det och läste massa artiklar i en dagstidning och på nätet
>> HÄR<<
Jättemånga av symptomen och tillstånden stämmer in på mig så det är läskigt lika.
Jag har dessutom anlag för att få något liknande eftersom min mamma har underproduktion av sköldkörtelhormon och äter levaxin för det...
Jag har tidigare gjort ett sköldkörtelprov (blodprov) för några år sen som inte visade någonting fel, men grejen med hypotyreos/hypometabolism
är att ett blodprov i många fall inte visar någon avikelse utan man måste ofta göra kompliterande prover. bl.a ett  24-timmars urinprov på T3 och T4, som bättre verkar korrelera med patientens symtom än vad blodprov gör.
Sjukvården har inte så stor vetskap om detta ännu och missar ofta många såna här fall, pga det så går många i dagens samhälle där ute och får kämpa och söka vidare för sina problem och detta kan i värsta fall bli livshotande...
Förjävligt rent ut sagt!!!
Jag önskar så att jag har hittat svaret på mina problem så att man kan börja göra någonting åt detta för jag vet inte hur länge jag kommer orka med detta =S
Det skulle vara min största dröm som gick i uppfyllelse om jag fick börja må bra på riktigt, börja njuta av livet och vara närvarande <3
Nu återstår bara att få min vårdcentral och läkare att göra det prov som behövs för att kunna faställa eller utesluta detta...
Ska skriva ett långt mail till min läkare tror jag...
Nu orkar jag inte älta mer i detta för tillfället, utan ska titta lite på tv och ta det lugnt ett tag..
Puss på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0