Våtmarker

Mmm, det regnar så härligt ute och jag har inte vart vaken så där speciellt länge fast klockan är sisodär halvsex på kvällen.
Tur att jag har regnet att skylla på idag som anledning till mitt sömnbehov.
Vi kan låtsas attt det är pga det för tillfället =P

En kopp grönt te och en egenbakat cupcake sitter jag och smaskar på.
Känner mig lite trevligare i humöret idag, om man lämför med hur det var igår.
Jag var nämligen på ett sjuhelsikes humör då och jag skulle gått o väl ha kunnat slagit till någon om jag nu inte hade den egenskapen att kunna lägga band på mig själv.
Det var väl pga en kombination av att jag inte hade ätit speciellt bra med mat i rätt tid (blir förjävla irriterad när jag är hungrig) och för att jag håller på att trappa ner mina antidepressiva till den lägsta dosen...
Har mer och mer övervägt att gå på  nån annan sort och prova om det funkar bättre,  då jag som sagt verkligen inte trivs med Citalopram längre.
Fast jag vill först och främst se och känna om det ändå skulle kunna funka med den här dosformen så att säga.
Men det tar ju ett litet tag för kroppen att ställa om sig och jag har alltså  därför fått enorma humörsvängningar som en tillfällig biverkning.

Min vardag är fortfarande helt fuked up pga tröttheten och orkeslösheten som gör mig till en sleepwalker.
Jag hatar det , men jag kämpar på!
Vill juh bli pigg och glad, ha ett "vanligt" liv och orka fungera normalt!
Jag önskar bara att det kunde komma en lösning på problemet, men det görs inte av sig självt det vet jag juh.
Därför måste jag försöka hitta lösningrn själv och med hjälp av andra, genom att b.la arbeta med mig själv  och mina känslor.
Vilket jag ska ta tag i nu igen till hösten, då min psykolog är tebax från sin semester...

Hmm, man kanske skulle gå ut naken på gräset och dansa i regnet lite i brist på annat, som en slags "renings ritual" hehe.
Det skulle vara kul och se hur mina grannar reagerade, blev nog säter nästa för min del då XD

See ya!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0