Music is my language

Jag är identiferar mig väldigt mycket genom musik/lyrics, älskar att lyssna på massa olika genre inom musiken och att upptäcka nya favoriter.
Jag får så mycket lyckokänslor av bra musik. En slags kick!
Och ofta händer det att man hör låtar som bara passar så bra in på en själv och ens liv, det känns lixom som att låten är skriven till en själv, personligen.
En mycket märklig känsla (på ett bra sätt) som fyller upp en totalt!
Jag tror att många som läser det här (speciellt ni som också gillar musik) säkert har upplevt det fenomenet nån gång tidigare och kan relatera till det jag menar.
Hur som helst så hörde jag för ett par veckor sen en låt som jag fastnade för totalt och som är så otroligt vacker.
Ikväll så kollade jag upp texten till denna låt och då hände just det där jag skrev om här ovan, det var som att låten var till mig personligen och några rader som talade direkt till mig:
 
"You've spent a life time stuck in silence afraid you'll say something wrong
If no one ever hears it how we gonna learn your song
So come on ,come on
Come on, come on
You've got a heart as loud as lions So why let your voice be tamed?
Maybe we're a little different there's no need to be ashamed
You've got the light to fight the shadows so stop hiding it away
Come on, Come on"
 
 

Låten heter Read all about it (part III) med Emeli Sande.
Lyssna på hela låten här: http://www.youtube.com/watch?v=eFXRQKYFbXE
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0