PMS Dag!

Har haft en helt otroligt pmsig dag idag.
Ilskan, lättretligheten och den korta stubinen har hängt över mig likt cirkulerande ormvråkar i skyn, som bara väntar på att få attakera sitt byte. Gång på gång.
Inte nog med det så har jag vart ständigt hungrig och sugen på saker, cravings big time!
Ätit och ätit, men magen suger fortfarande efter mera.
Man känner ju sig inte speciellt fräch, speciellt inte när magen svällt upp pga av att jag ätit en massa brieost och Kesella vanilj (dvs laktos) så att det ser ut som att jag typ skulle vara långskridet gravid :(
Ja det här med hormoner som spökar och är i otakt är inte att leka med, men det är bara att härda ut i guess.
Nu håller jag iaf på att plöja igenom säsong 1-3 av skärgårdsdoktorn, ni vet den där svenska serien som gick på svt 1997 och som dom nu börjat sändat på tv igen, som jag inte kan vänta på att se klart så jag måste se allt helst på en gång.
 
 
 
Phu, vad trött jag känner mig på mycket, får ingenting gjort känns det som, det är tex hur jäkla stökit som helst i lägenheten och jag bestämmer mig typ varje natt innan jag somnar för att "imorgon skall jag ta tag i det där med städningen och ha en riktigt strostädning" men när morgondagen kommer så orkar jag bara kanske diska el typ damsuga och sen är orken/lusten slut.
Så jäkla drygt, för jag vill ha klart det på en gång och göra det ordentligt! Och jag ogillar verkligen när det är stökigt och rörigt runt omkring mig, så blir bara på dåligt humör m.m när röran är kvar.
Fast idag städade jag nästan klart hela badrummet iaf, gjorde rent kattlådorna och fyllde på med ny sand, skurade golvet, rensade avloppsbrunnen, torkade speglarna, toaletten och handfatet.
Skall bara organisera grejerna i hyllorna och rensa bort saker som jag inte använder där m.m, så är det klart på badrummet iaf. 
One down, tree more to go.
  
 
Nu skall jag iaf fortsätta kolla på skärgårdsdoktorn och kanske fortsätta göda min laktosballong till mage med lite mer brieost, jag menar det är ju bara typ halva kvar så då kan jag lika gärna äta lite mer, eller hur? ;)
 
Bye!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0