Uppdate om Viggo

Igår (efter en vecka) fick vi åka upp och hälsa på Viggo på djursjukhuset med inställningen att vi kanske skulle få ta beslutet att få låta honom somna in. Det var så tungt så tungt.
När vi väl kom dit så fick vi prata med vertinären som sa att eftersom att han är så pigg så är avlivning inte aktuellt för tillfället  även om tillståndet ändå är allvarligt, men så länge han äter och har ork så är det bra.
Och vi fick ännu en bra nyhet, att få ta med honom hem!!
Fatta vad glada vi blev, för att inte tala om Viggo!
Han skällde och ylade och blev helt till sig när han upptäckte att vi var där.
Eftersom dom i stor sett bara ger honom mat, medicin och går ut med honom på djursjukhuset så tycket hon (vetrinären) att han lika gärna kunde få prova att vara hemma och vi kan sköta det själva, så nu är han här.
Han är dock lite sämre idag, då han har spytt ett par gånger och sover väldigt mycket, men det kan bero på omställningen till att få komma hem igen också, så vi får avvakta och se.
Blir återbesök på Onsdag iaf för att se om han har börjat bildat mer blodplättar.
Så nu hjälper jag till så mycket jag kan med att se efter honom när mamma jobbar.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0