Hej

Hej......!
 
Kanske dags att skriva lite här igen.
Det har gått ungefär två veckor sedan Viggo fick somna in, det är så tomt här hemma hos mamma och hon känner sig så ensam utan en hund.
Det är fortfarande så ofatbart att han faktist är borta, iaf kroppsligt så att säga.
Det känns som att han bara är bortrest, eller att han tom finns kvar här även om vi inte kan se honom (det kanske han gör också)
Jag har drömt om honom ett par gånger, det kändes fint att få "se" honom igen.
Det konstiga är att jag och mamma ser hundar överallt på konstiga ställen, för att ta ett exempel: när vi tittat upp i himlen så har vi sett moln som ser ut som hundar och det händer i stort sett hela tiden och härom dagen när mamma städade så hittade hon ett potatisskal som var format exakt som en hund (!?) det kanske låter lite konstigt och det känns speciellt och lite märkligt men på ett bra sätt, som att det är meningen att vi ska se dessa "tecken"  av någon anledning.
Vem vet, det kanske är Viggos sätt att säga att han har det okej och att han fortfarande finns, men inte i kroppslig form.
Det vill jag tro iaf.
Vi, eller framför allt mamma funderar redan på att skaffa en ny hund, absolut inte för att ersätta Viggo på något vis, för det går aldrig att göra det, ersätta en hund med en annan. 
men mamma känner att hon vill ha en hund i sitt liv, det är det hon trivs med och det hade hon redan bestämt långt innan viggo blev dålig, att hon skulle skaffa en till hund.
Så vi får väl se när det blir, det dyker väl förhoppningsvis upp en lämplig valp när det är meningen ;)
Jag har lovat att ställa upp att hjälpa till så mycket jag kan iaf när det blir dags för det är ju enormt mycket jobb med en valp och jag tror att det kan vara bra för mig också.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0