Julafton 2012

Dagarna är ju ett enda virrvarr, men jag ska försöka samanställa min jul något sånär iaf.
 
Vi (jag o syrran) var iaf, som tidigare år först hemma hos mamma på julaftonsmorgon och åt lite frukost och myste och även pappa kom och joijnade oss.
Sen åkte jag, syrran och pappa till Lumsheden för att fira vidare där.
Vi käkade god julmat och en granne till pappa kom och käkade med oss.
Julklappsöppningen blev ganska sen för pappa satt och pratade med grannen en massa och jag och syrran var lite småsega och tog det lugnt framför tv:n.
Så framåt 22:00 tiden öppnades klapparna som bl.a innhöll: presentkort, te, pengar, en mikrovågsungn, m.m Jättefina och bra saker var det!
Vi avslutade kvällen med att spela lite spel.
 
 
Sista julen i Lumsheden också juh, för nu har pappa sålt huset.
Känns jättetomt och sorgligt att inte kunna åka dit nått mer, men jag är ju glad för pappas skull givetvis.
Tror att det var en av en bidragande orsak till att mitt mående försämrades på natten/dagen efter julafton.
Det blev lixom så verkligt då även fast vi har vetat om det länge nu så har det inte kännts så verkligt som det gjorde då.
Att det lixom var sista gången man var där i huset =(
Jag är tydligen väldigt känslig för förändringar har jag märkt på sistone.
 
Men hur som så var det en trevligt och bra jul i sin helhet.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0