It´s Time To Do Some Growing

Make your claim - time has come 
for the crow to fly away
 
Jag hoppas att våren är nära nu, slutet på den långa, kalla vinter.Våren, då allt vaknar till liv igen.
Men jag måste försöka leva i nuet, här och nu.En dag i taget, ja det är så dom säger iaf.
Närvaro, kallas det ja, fokus.Detta som det känns att jag ofta saknar...
Jag har kännt mig piggare i kropp och sinne under ca en vecka nu iaf, det är ett gott tecken och jag hoppas att det håller i sig.
Det är mycket tackvare underbara homeopathuset i Borlänge som hjälpt mig frammåt.
Sist jag var där så fick jag tex veta att jag hade lågt järnvärde, inte för lågt men alledes på gränsen till det och det kan ju säkert indikera mycket till min trötthet.
Så nu har jag fått några vitamintillskott med mycket järn och b-vitaminer bl.a som jag skall äta dagligen tills det är dags för nästa besök om ca 1 månad.
Jag känner en enorm tacksamhet till min mamma och pappa, för det är mest pga dom som jag och min syster kan fortsätta gå till homeopaten för det är ju inte billigt om jag säger så.
Tack mina underbara föräldrar <3
 
 
Vad mer nytt på fronten då?
Håller bl.a på med en hemsida för mina änglasmycken, eller rättare sagt N håller på att hjälpa mig med detta, så jag tror att det kommer bli jättebra.
Spännande.
Har även fått ställa ut några av änglarna hos en bekant som har en massagestudio (harmonikällan) så det känns väldigt kul att det gåt frammåt med detta.
Sen kämpar jag vidare med det här med att få bättre rutiner, gjorde ett slags schema tillsammans med min kbt-terapeut sist jags var där som jag skall försöka följa, går lite sioså med det men det känns lättare nu när jag har börjat känna mig piggare "inuti" så jag hoppas att det går ännu mera frammåt nu.
Är väl även på gång att jag eventuellt ska få börja med någon sysselsättning i den mån jag orkar samtidigt som jag är fortsatt sjukskriven. Så det visar sig hur det utvecklar sig med det.
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0