Söndagens prövningar

Söndagen blev en prövning för mitt mående/psyke, lite träning så att säga.
Jag och syrran åkte nämligen till Gävle för att fota oss i en studio där och av en fotograf från Stockholm som fotat oss tidigare
Så med endast 3 timmars sömn för min del (hade svårt att sova natten innan) i bagaget begav vi oss av mot tågstationen...
Oron kom smygandes redan när vi satt oss i väntsalen, men det kändes tryggt att ha syrran vid min sida som var frammåt och glad och fick mig att tänka på lite annat.
Fast sitationen blev inte bättre av att jag fick veta att hon och jag inte skulle sitta brevid varandra på tåget då vi hade olika sittplatser, men jag försökte ändå tänka som så att då får jag träna lite extra.
Dessutom så hade det blivit lite fel, då han som skulle fota oss bokat biljetterna och bokat som så att vi först skulle till uppsala, sen byta tåg där och åka till Gävle, istället för att åka direkt till Gävle från Falun. Men men sånt som händer ibland.
Väl på tåget så satt sig ändå syrran brevid mig för att sitta där till personen som hade platsen brevid mig skulle kliva på, vilket blev i Borlänge då en mamma och en pappa och ett barn hade platserna bakom och brevid mig, men det kändes ganska okej ändå.
Första delen av resan, typ halvägs till Uppsala var lite jobbig då jag kände mig obekväm, illamående och orolig.
Tåget var dessutom fullbokat så det var rätt mycket folk.
Men sen så släppte det lite.
Måste komma ihåg till nästa gång jag reser nånstans att fixa en mp3- spelare el liknande och ha musik i öronen, lättare att "koppla bort" sig lite då.
Väl framme i Uppsala sprang vi iväg för att köpa något att äta för att sen skynda tillbaka till stationen.
Tåget från Uppsala till Gävle var ett sånt där lite mindre och i en vagn kunde man sitta vart man ville så vi satt oss där.
Var jätte lugnt och skönt och lite mer "privat" så då började jag slappna av och "bli mig själv"
Själva fotningen i Gävle gick mycket bättre än sist vi var där (förra sommaren) då jag fick en ångestattack mitt uppe i att jag var insnörd i en korsett och det blev en väldigt jobbig situation.
Men den här gången var jag mycket mer avslappnade och kunde gå in mer i fotningen och jag tror att det bliev en del fina bilder. =)
Vi hade så snygga kläder på oss som vi fick låna där.
Resultat kommer nog här på bloggen när jag får bilderna.
Hemresan gick också bra, snabbt och smidigt direkt från Gävle till Falun.
När jag kom hem stupade jag in i sömnen, som en slagen krigare.
En fartfylld dag, både för kropp och psyke och jag är jätteglad över att jag klarade av det =D
 
 En av bilderna från förra året, då vi var med samma fotograf i studion


Kommentarer
Cattis

du var helt underbart duktigt älskade syster som klarade denna dag, jag är stolt över dig! <3

älskar dig! <3

Svar: Tack min fina ! Och för att du drog iväg mig på detta! Älskar dig också
Bad_Kidney

2013-09-01 @ 19:38:10
URL: http://cahtrinea.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0