Känslan av att känna frid.

Hej Vänner!

Jag tyckte att det kanske var dags för en uppdatering här nu eftersom det var evigheter sen jag skrev ett "riktigt inlägg".
Och eftersom jag har en bättre dag idag än på länge så tänkte jag passa på uppdatera lite om vad som hänt,om mitt mående och så under den tiden som jag inte varit "aktiv" i skrivandet här .
Så here we go...
Jag har under de 3-4 senaste månaderna mått värre än jag tidigare mått.
Det hela började med att min konstiga värk och symptom i kroppen började härja igen, riktigt intensivt.
Det känns som att min kropp ska sluta fungera och som att någonting i kroppen är riktigt fel.
Det i sin tur sätter igång ångest m.m...
Har typ haft "dödsångest" varje dag.
Jag gick in i en period av oro och rädsla för allt (eller det mesta) igen.
Minnesstörningar, svårt att äta, tvångstankar m.m .
Så fruktansvärt otäckt att inte kunna känna sig lugn nånstans eller i nån situation, att inte kunna koncentrera sig överhuvudtaget på någonting.
Overklighetskänslor dygnet runt.
Som att man vill fly från sig själv samtidigt som man vill vara kvar och bara ha kontroll över det hela.
Blev rädd för att sova och fick sömnproblem under en period, vilket i sin tur när jag väl fått bukt med insomningssvårigheterna istället övergått till överdrivet, intensivt och tungt sovande och trots det ändå inte kunna känna migutvilad när jag vaknar...
Värken i vänster bröst som strålar ut i armen, ryggen (och ibland även ut i övriga kroppen) har jag kännt av i stort sett varje dag (känns ungefär så som det beskrivs när man får en hjärtinfarkt)
Vardagen har vart helt upp och ner...
Känns som att jag går egenom nån slags förändring som för mig är väldigt skrämmande.
Det var först igårkväll som jag helt plötsligt kände ett sådant härligt lugnt i kropp och sinne, som att jag var närvarande igen.
Det har även fortsatt så idag och jag har inte kännt av värken alls under dagen, vilket för mig känns som högsta vinsten på lotto.
Fatta vilken underbar känsla!!!
Jag njuter så länge det varar och känslan av att få känna sig så som man alltid borde få känna och inte har känt på så länge är helt amazing!

Så tack så innerligt mycket till de högre makterna eller det som styr livet, att jag får känna så här just i detta nu och hoppas att det håller i sig!
Tack Tack Tack!!!!!! <3



Kommentarer
Eriiza

Synd att du mått så dåligt under lång tid, men
verkligen underbart att du känner ett lugn, en paus! =D

Haha, ja tydligen, man kan ju inte störa sig på en
vanlig Svensson, enligt resten av "härliga" Sverige.
Men så fort man sticker ut, oj oj oj, då skall folk vara
på en för allt och inget! ;D
HÄRLIGT!

Svar: Ja det är skönt att få en paus från allt det dåliga. Håller med, har själv fått liknande komentarer här på bloggen av folk som bara måste lägga sig i på ett negativt sätt och att dom dessutom är så fega att dom alltid ska vara "anonyma" och skiver inte nått namn eller liknade.
Bad_Kidney

2012-10-10 @ 01:55:18
URL: http://eriiza.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0