Barndomsminnen del 1

Åh, ikväll bestämde jag mig för att leta upp några låtar som jag verkligen älskade när jag var liten.
Och jag fick verkligen en nostalgitripp och tårar i ögonen när jag hörde dessa igen.
Så många minnen!
Lägger upp en del av dem här och delar med mig av mina barndomsminnen.
1. Kalle Moraeus - Beatrice
Jag får rysningar och tårar i ögonen av den här låten och jag minns som liten att jag tyckte att den var så otroligt fin, fast jag kallade låten för Peatris då på den tiden eftersom jag trodde att det var det dom sjöng =).
Tror för övrigt nu i vuxen ålder efter att ha lyssnat på texten att han sjunger om en skyddsängel.
--------------------------------------------------------------



2. Ainbusk Singers - Jag mötte Lassie
Också en favorit.
Min mamma önskade denna låt till mig på radion en gång när jag fyllde år.
Jag brukade alltid tänka att det var mig dom sjöng om och våran dåvarande underbara schäferhund Zakina <3
-----------------------------------------------------------------------

3. Pet Shop Boys - Go West
Jag var besatt av den här låten under en period i typ 8-9 års åldern och jämt när jag var hemma hos min bästa kompis så ville jag lyssna på den om och om igen för hon hade den på cd-skiva och det hade inte jag ;)

--------------------------------------------------------------

4. Grocer Jack
Mamma brukade spela den här låten och eftersom jag inte kunde engelska så ville jag veta vad dom sjöng, så hon berättade lite och jag tyckte att det var så sorgligt och tyckte så synd om dom där barnen som sjunger i låten för jag trodde typ att det var på riktigt ^^

--------------------------------------------------------------------------

5. Apopocalyps - Gunga med mig
En väldigt söt låt som också gick väldigt hett på radion i min barndom =)

--------------------------------------------------------------------------


6. Tommy Körberg - Stad i ljus
Ännu en gammal favorit som fortfarande håller och ger mig rysningar över hela kroppen när jag hör den.
Tommys stämma kan smällta is för f*n!

---------------------------------------------------------------------


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0