Om mina urinvägsproblem

Känns som att jag inte gör mer i livet än att må dåligt och ha ont, det tar på krafterna kan jag säga och ibland känns allt så jävla hopplöst.
Jag kan förstå om det blir tjatit ibland här på bloggen, men detta är MIN blogg som handlar om MIG och MITT mående.
Så du/ni som tycker det behöver ju inte läsa mina inlägg om måendet (har ju skapat en speciell kategori för det så då kan ni ju filtrera bort det då om ni nu måste, eller så behöver ni väl inte läsa alls)
Jag skriver faktist om mycket annat också!

Hur som helst.
Ännu en dag som urinvägsproblemen gjort sig hörd, mer än vanligt.
Har haft ont i stort sett hela dagen och värker nu även ut mot ena njuren plus at jag kallsvettas.
Brukar bara vara tillfälligt ett tag efter att jag kissat men idag så ville det tydligen sitta i hela tiden.
Det värsta är att jag inte kan ha nån i kring mig när jag får så här ont, måste typ låsa in mig på toaletten och fly från allt och alla.
En varmvattenflaska mellan benen (uräskta detaljerna) är det ända som verkar lindra något.
Kan ju berätta för er som undrade lite om bakgrunden till dessa mystiska urinvägssmärtor.

Jag har tappat räkningen nu, men dessa problem uppträdde första gången för ett par år sen nu.
Första året som vi var på medeltidsveckan på Gotland faktist, tror att det var år 2006 eller 2007.
Det bröt ut i en urinväsinfektion/urinrörskatarr, gick på penicillin.
Det blev bra nån vecka, kom till baka, fick penicillin igen och så där höll det på ett tag tills jag inte ville ta nån mer antibiotikakur då jag insåg att det ändå inte hjälpte.
Jag började istället att prova andra saker som tranbärskapslar/juice m.m
Det lindrade men tog inte bort besvären.
Sen efter nått år efter flera besök hos doktorn för detta så fick jag iaf "stämpeln" kronisk urinvägsinfektion" av en läkare som då tycket att jag skulle prova en speciell antibiotika som man kunde äta under en längre tid och vi gjorde upp en plan att jag skulle äta den i 6 månader och om jag inte var bra efter det så skulle det utföras en såkallad uroskopi (tror att det heter så) som innebär att man går in med ett instrument genom urinröret, till urinblåsan och tittar.
De sex månaderna gick och besvären gick upp och ner under den tiden men kvarstod.
Så det var bara uroskopin kvar att göra för mig efter det, och jag kan säga att det var inte trevligt nånstans att utsättas för det men givetvis bra att jag ändå fick det utfört.
Detta visade hur som helst ingenting avvikande och inte heller urinproven de tog vid samma tillfälle (och flera gånger därefter) visade på något konstigt, alltså jag hade inte urinvägsinfektion längre heller och det gjorde det hela bara ännu mer märkligt eftersom jag fortfarande hade besvär och ont.
Så dom kunde inte göra någonting mer för mig enligt beslut på kvinnokliniken och efter detta så slutade jag söka för mina besvär eftersom jag då insåg att jag inte skulle komma vidare med det.
Så enligt sjukvården så är det kronisk urinvägsinflammation" som kommer och går.

Jag har dock bestämt mig för att söka för detta igen nu när det har gått några år och se om jag ändå kan komma vidare på något vis, för man ska f*n inte behöva ont varenda dag!
Det är inte normalt.
Besvären bli alltid värre innan jag ska ha mens också av nån annledning också ofta när jag blir väldigt svettig och har överansträngt mig, jättekonstigt!

Efter all denna tid så har jag ju givetvis ändå hittat en del saker som hjälper mig att lindra detta.
Värmeflaska är nr 1
Sen att dricka tränbärsjuice så ofta jag kan.
Vinägervatten är också bra att dricka, det smakar dock inte så gott så det tar jag bara ibland.
Har provat en massa andra grejer också men det är dessa som jag kännt mig mest hjälpt med.

Nån av mina läsare som har nått tips eller vet hur man kan gå vidare med sådanna här besvär?

Det här gör mig smått handikappad känns det som.
Har svårt tex för att åka/resa bort då jag alltid måste veta om det finns nånstans att "stänga in sig" o få vara ifred när jag får ont plus alltid ha med mig tranbärs juice och sådär.
Detta gör ännu mer att jag dra mig för att vara bland/träffa folk

Fan vad jag hatar den här skiten!



Kommentarer
Gunnel S F

Har du frågat efter fler produkter från hälsokostaffärn´? Jag vet att förut fanns det nåt pulver som man blandade i vatten eller jucie el dyl. som var jättebra, annars är enbärsdricka också bra. Men jag vet också att jag har hört talas om att man kan prova låta bli att äta socker, matprodukter med jäst i osv. Att man har fel ph-värde i kroppen. Men det kan man kolla hos en homeopat! Lycka till, för det där måste du ju få koma till rätta med! kram! :-)

2012-03-08 @ 20:21:27
URL: http://www.tantgochlivet.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0