Några Citat Från Asrtrid Lindgrens Värld!

"Man måste lära sig att leva så att man blir vän med döden. Tror jag tralala."
// Astrid Lindgren

"En sån här kväll känner man livet i sej."
//  Farbror Nilsson  i  Madicken på Junibacken

"Hyss hittar man inte på, di bare blir. Och att det är ett hyss det vet man inte förrän efteråt."
// Emil i Lönneberga

"Jag vill skriva för en läsekrets som kan skapa mirakel.
Barn skapar mirakel när de läser.
Därför behöver barn böcker."
// Astrid Lindgren

"Nä, nu blir jag arg!
När jag inte har pengar, då kan jag inte dricka sockerdricka, och när jag har pengar, då får jag inte dricka sockerdricka, när i hundan ska jag då dricka sockerdricka?”"
// Emil i Lönneberga

"När en del tycker att man är stor, och en del tycker att man är liten, så är man kanske alldeles precis lagom gammal."
// Lisa i Alla vi barn i Bullerbyn

"Ibland är det som om livet plockade ut en av sina dagar och sa: ’Dig ska jag ge allt! Du ska bli en av de där rosenröda dagarna som skimrar i minnet när alla andra är glömda.’"
// Ur Vi på Saltkråkan

"”’Lotta, du får inte prata när stora människor pratar, du får vänta tills dom har slutat.
’ ’Håhå’, sa Lotta,
’ Det har jag nog försökt, men det går inte.
För dom slutar ju aldrig.’”"
// Ur Lotta på Bråkmakargatan


"Den som är väldigt stark måste också vara väldigt snäll."
// Ur Pippi Långstrump


Kommentarer
Gunnel S F

2012-03-27 @ 11:08:47
URL: http://jagvillejagvore.blogg.se/
Gunnel S F

Ja visst har hon härliga uttryck!!! :-) <3<3<3

2012-03-27 @ 11:23:36
URL: http://jagvillejagvore.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0