Cake Pops

Den nya "grejjen" efter Cupcakes.
Jag fick höra talas om detta idag via en annan blogg.
Cake pops är som små mini bakverk som man fäster på grillpinnar och dekorerar.
Detta ska jag lätt prova när jag får tid och ork.


Här kommer ett recept på hur man gör

Du behöver följande ingredienser:

2 st
1 dl
1 tsk
2 tsk
2 dl
3 msk
2 dl
150 gram
200 gram
30 st
Såhär gör du:

1. Vispa ägg och socker poröst.
2. Blanda i bakpulver, vaniljsocker, mjöl och kakao och rör väl.
3. Tillsätt vaniljyoghurten och blanda allt.
4. Klä en ugnsform, 20x30 cm, med bakplåtspapper och häll i smeten.
5. Grädda i ca 30 minuter i 200 grader i nedre delen av ugnen. Låt
kakan svalna helt.
6. Mosa sönder kakan i en bunke och blanda i philadephiaosten.
7. Forma till bollar och låt dem stå kallt i ca 30 minuter.
8. Smält den vita chokladen och färga den i valfri färg.
9. Tryck i en grillpinne i varje boll och doppa dem två gånger i den
färgade chokladen.
10. Låt överflödig choklad rinna av något innan du sätter pinnen i t.ex.
ett oasisblock.
1. Vispa ägg och socker poröst.

2. Blanda i bakpulver, vaniljsocker, mjöl och kakao och rör väl.

3. Tillsätt vaniljyoghurten och blanda allt.

4. Klä en ugnsform, 20x30 cm, med bakplåtspapper och häll i smeten.

5. Grädda i ca 30 minuter i 200 grader i nedre delen av ugnen. Låt
kakan svalna helt.

6. Mosa sönder kakan i en bunke och blanda i philadephiaosten.

7. Forma till bollar och låt dem stå kallt i ca 30 minuter.

8. Smält den vita chokladen och färga den i valfri färg.

9. Tryck i en grillpinne i varje boll och doppa dem två gånger i den
färgade chokladen.

10. Låt överflödig choklad rinna av något innan du sätter pinnen i t.ex.
ett oasisblock.







Kommentarer
' Saveu - Music & Chaos, It's life

Åååk, det är fett fint osv :D tack förresten, behöver all stöttning jag kan få haha <3

2011-11-17 @ 06:41:04
URL: http://saveu.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0