Torsdag i Lumsheden

Hej svejs!

Nu sitter jag här med en kopp varmt te och begrundar dagen.
Den har vart bra.
Jag älskar verkligen att vara ute i skogen och promenera så här mitt ute i ingenstans.
Jag får sådan ro i sinnet, det är så rena energier i sån här natur och det smittar av sig.
Skogen kan verkligen lindra och läka sår.
Vi har vart ute och gått idag också, men vi bestämde oss bara för att promenera och inte leta svamp idag.
Haha, det sket sig för jag hittade istället på en massa hjortron som jag blev helt till mig av och bara inte kunde låta bli att plocka.
Det mesta hade redan mognat bort, men vi fick ändå lite grann så när jag kom tillbaka hit så gjorde jag hjortronsylt som min bästaste mamma ska få av mig.
På vägen hem i bilen så åkte vi förbi en myr och helt blötsligt så fick jag se ett älghuvud på håll som stack upp, så jag ropade åt pappa att stanna.
Först så trodde  vi att älgen hade gått ner sig där ute på myren, eftersom att det bara var huvudet som syntes, men när vi kom lite närmare så visade sig att den bara låg ner och när den reste sig upp så såg vi att den hade en liten kalv vid sin sida <3
Så himla fint, fast hon fick vittring på oss ganska på en gång så dom stack iväg innan jag hade hunnit få upp mobilkameran synd nog, men det var kul att se =)
Så nu har vi sett 2 (eller 3 om man räknar med kalven) älgar på 2 dagar.
Hihi det blir bara bättre och bättre, så imorrn kanske vi ser en varg eller björn istället ;)
Jag har även hunnit med att plocka lite svarta vinbär här på pappas gård som även dom mamma ska få.
Nu ska vi strax äta och sen blir det slapp framför tv:n

Ha en bra kväll allesammans!

(P.S Ni får väl ha lite överseende med att det inte kommer upp så mycket "egna" bilder tillsammans  med inläggen, men jag skriver från pappas dator och jag kan inte föra över bilderna från mobilen Jag har inte någon kabel och då denna dator inte har någon bluetooth heller D.S)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0