Nytt år, Nya sår....

Haha, nä fy vad det lät depressivt =)
Jag drev lite där faktist, för jag ser ljust på 2011.
Vill börja få må bättre nu och imorgon ska jag försöka att börja ta tag i lite saker, dels angående psyk och sen också ang mina "kroppsliga" problem som jag inte verkar komma någon vart med pga läkarvården som mest verkar avfärda mig och mina diagnoser.
Så jag får helt enkelt "dra vidare" med detta själv till andra som kanske tar en mer på allvar.
Jag pratar om då om "privat vård" och alternativ behandlingar, det dåliga är att man får kosta på det själv och det brukar i sin tur vara ganska dyrt, men jag måste försöka lösa detta för jag vill inte må skit alltid!!!

Jag har även börjat känna mig mer öppen för det "andliga" igen och kan kanske börja ta upp det som mitt intresse igen i små doser till att börja med.
Visst, jag är långt ifrån redo för stora saker och jag måste ta "babysteps until im fullgrown" så att säga, men det känns som att det är något på gång iaf och det är bra...
Och ja, jag är fruktansvärt rädd för att falla tillbaka och komma in i det ångest/panik/värk stadiet igen som jag gjort iaf 2 gånger förut och det sitter ju i så länge...
Jag har fortfarnade kvar allt det där som minnesrubbningar, förrvirring, ångest/panik känslor, värk m.m och jag vet inte hur länge jag får dras med det.
Men om man jämför med hur det var för någon månad sedan så är det stört mycket bättre just nu i detta tillfälle och det är jag mycket tacksam för.
Mina rädslor är nog min största last.
Men jag har ändå börjat tänka att om jag faller igen, så gör jag det även om jag inte vill.
Ibland kan man inte styra över saker och ting hur mycket man än önskar det...
Men det jag kan göra, är att försöka lära mig att hantera situationen så att det inte blir ännu värre...
Våren ropar på mig långt bort i kylan, snart är vintern över och det blir varmt igen.
Det ser jag fram emot,
men så länge så får jag försöka vara här i nuet och hålla ut, göra så gott jag kan.
Jag är faktist glad för att jag är envis =)

Oj, ett sånt här posetivt inlägg var det ett tag sen jag skrev här i bloggen.
Men jag vill att det ska osa hopp och tro på mig själv om denna text =)
Jag behöver en knuff av mig själv lika mycket som jag behöver det från andra.
Jag tror att det var välbehövligt för mig att ta en liten längre bloggpaus och inleda 2011 med detta..

Kärlek till er alla // Mia

P.S Jag har börjat att bo i min lägenhet igen och det känns bra =) D.S


Kommentarer
chanette

det att falla tebax till då ångesten va som värst e en av mina stora rädslor oxå.. det gör ju att man drar sig undan och inte vågar ta tag i möget (skiten)...jag blir oxå galet trött då jag hållt tebax ett panikångest anfall. jag kan va galet trött i 3 dar efter det...

vad e det värsta med ångesten tycker du?

jag tycker det EXTREMA illamåendet som ikke e av denna världen.

fy fan alltså.

det e sjuk vad ens hjärna kan få en att må så apa

2011-01-24 @ 10:00:59
URL: http://darkbarbie.blogg.s
Remiingebjorg

I recomend this site

2011-08-16 @ 06:45:20
URL: http://remiingebjorg.blogyd.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0