DAGENS LÅT: Tomas Ledin- Håll Ut

(Denna låt påminner så mycket om när jag mådde som sämst med mitt "nervsammanbrott" av panikångest för ca två och ett halvt år sen, då det verkligen var som värst och jag trodde att jag skulle dö och grejer.
Låten spelades då på radion en dag och det känndes lite som ett tecken.
Hade aldrig hört låten förut och den var typ ny på radiokanalerna och orden var som tagna till min situation.
Har typ inte hört den sen dess. och av en slump så kom jag att tänka på den härom dagen.
Den är värd att lyssna på flera gånger om och därför så blir det dagens låt)




När ska mörkret ta slut

och vinterns kyla ge sig av
När allt faller liksom snö
öch det är tyst som i en grav
Varje morgon mittemot mig
samma längtan i din blick
Du tittar ut genom vårt fönster
Tänk att få vakna i ljus

Håll ut tiden är vår vän
Håll ut kommer snart med solen
Håll ut vi ska klara det här tillsammans
Håll ut några veckor till
Håll ut livet vänder i april
Kom och håll om mig
Håll ut

Hur länge ska vi halka fram
på alltför isig trottoar
Dina kinder domnar bort
Men min vilja den finns kvar
Vi skynda hemåt genom mörkret
snåla vindar ryker på
Du drar din kappa tätt intill
Tänk att få gå här i ljus

Håll ut tiden är vår vän
Håll ut kommer snart med solen
Håll ut vi ska klara det här tillsammans
Håll ut några veckor till
Håll ut livet vänder i april
Kom och håll om mig
Håll ut

Du ska kämpa
jag vet att vi kan
Vi ska klara det
ta oss fram
genom ett slaskigt mars
mot bättre tider
Snart ska vi leva i ljus

(Håll ut)
Håll ut tiden är vår vän (Håll ut)
Håll ut kommer snart med solen (Håll ut)
Håll ut vi ska klara det här tillsammans
(Håll ut)
Håll ut några veckor till (Håll ut)
Håll ut livet vänder i april
Kom och håll om mig
Håll ut

Kom och håll om mig
Kom och håll om mig

Kom och håll om mig (kom och håll om mig)

Kom och håll om mig



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0