En vacker vinterdag...

Heej!!
Idag är det en helt fantastisk vacker vinterdag här i Falun, frost på träden och solen som ligger på och gör allt till ett glittrande konstverk + ca 5 minusgrader.
Helt perfekt vinterväder =)
Jag är såå sugen på att få börja julpynta, var hem till mamma igår och fick lite julsaker som hon inte skulle ha kvar, så jag ska julpynta både i min lägenhet och i Nickes hade jag tänkt.
Men lär väl vänta till 1:a advent iaf för man tröttnar ju så lätt på julen annars om man börjar för tidigt, iaf jag.
Idag vaknade jag med värk och ångest, det var jobbigt, känns halvdant nu men jag försöker inte att tänka på det. Ska snart snabba på och fixa till mig lite så att jag och Nicke hinner ut en sväng i solen innan den hinner gå ner och det blir mörkt igen...
Inga kattungar ha anlänt ännu heller, men det märks på Pixiie att det är nära, hon är väldigt slö och drar sig undan lite.
Så snart är det förhoppningsvis på gång.
Hon är iaf inne på sitt 56:e dygn nu idag.
Vi har hållt på och gissat hur många vi tror att det kommer att bli och jag har gissat på 3-4 st, men hon är inte så jättetjock så det kanske blir färre.
Fast vad vet jag, detta är ju första gången som jag är med om kattungar för egen del så det kanske blir jättemånga ist.
Spännande är det iaf.
Och jag har redan 2 ev 3 som är intresserade av att ta en när dom är flyttklara. Det är ju bra =)
Ska ju eventuellt behålla en själv också men har inte riktigt bestämt ännu om det blir så.
Har ju lång tid på att bestämma mig eftersom dom ska bo kvar tills de är ca 12 veckor gamla...
Nää, nu ska jag ta rumpan ur soffan och sätta fart här.
Ha en bra Onsdag!!!
//Mia


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0