Det är dags igen!

Det är på tiden att lägga upp lite work här igen tycker jag, från mitt absoluta favoritband nr 1.
Underbara, medeltisinfluerade Blackmore´s Night
(från deras senaste album, "Secret Voyage
")

Jag försvinner iväg tillsammans med  Candice Night övervackra röst, låtarnas fiina texter och Ritchie Blackmores musik som INGEN kan förneka är rena mästervärk!!!
Jag älskar dom!!!
Drömmer mig bort,  längtar och minns tillbaka på medeltidsveckan på Gotland där det är som att komma in i en saga, en drömvärld...
Jag bara måste dit i år igen!!!!
Jag får känslor och minnen av denna musik som nästan inte kan förklaras med ord, det är fullkomligt överjordiskt!!!
Jag önskar så att dom kommer tillbaka till sverige snart igen och gör en spelning, så att jag kan få chansen och se dom lajv och kanske om man har tur träffa dom!



 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0