Grattis på 400-års dagen Ming!

Slank precis in på en artikel om världens äldsta djur som har hittats.
Tyckte att det var intressant.

Det är nämligen en mussla som fiskades upp utanför Islands kust för nått år sen
och enligt årsringarna på skalet så är musslan uppemot 400 år gamal.

Den har döpts till Ming efter den kejsardynasti som härskade i Kina på 1600-talet när musslan kom till och forskarna vid Bangor university i Wales hoppas att den kan ge nya insikter i åldrandeprocesser.

Läs mer >>här<<
(OBS, sidan är på Engelska)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0