-Keep On Walking-

Hej kära vänner och läsare!

Det har hänt en hel del grejer under den tiden som jag har haft en "paus" från mitt bloggande...

Bland annat så har det äntligen börjat bli vår ute, har vart sol ute konstant i flera dagar, och jag har mått så bra.
Känt mig så glad och uppåt, det har jag fan inte gjort på över ett år, sen denna skiten med ångesten och depressionen tog över på allvar...
Jag tror att det är vårvädret och solen som leker med mig, men hoppas för allt i världen att det håller i sig och jag njuter av varje minut.


-----------------------------------

Några dagar förra veckan spenserade jag hemma hos mamma och sov över där, för hon har ramlat och gjort illa benet, så hon behövde lite hjälp o så och då ställde jag självklart upp.
Vi var till akuten på Fredagen och hon fick röntga (eller hur det stavas) benet , men det visade inga frakturer.
Det blev utskrivna värktabletter och vila, så nu är hon sjukskriven tills på Torsdag till att börja med...
Men hur som helst så sov jag juh som sagt över där hos henne i 3 dagar och det kändes lite som ett steg framåt för mig, för jag har förknippat hennes lägenhet med ångest, det dåliga måendet och riktigt känt obehag av att vara där pga det (jag bodde hos henne när skiten bröt ut och när jag led som mest, dödsångest m.m) och det har etsatt sig fast i psyket på något vis att det var där det hände och att jag har påmints om det varje gång jag vart där...
Men jag bestämde mig helt enkelt för att trotsa det och sova över för att bevisa för mig själv att samma sak inte skulle hända.
Och det fungerade, så nu tror jag att det kommer kännas lite lättare att gå dit och hälsa på och vistas där.
------------------------------------------

Sen förra Torsdagen, eller Onsdag var det nog så blev jag utskälld av en grinkärring till granne.
Eller för det första så fick jag samtal från Kopparstaden och även länstyrelsen att en granne hade ringt och klaga på att en hund stod och skällde i min lägenhet (jag har sett efter mammas hund när hon har vart dålig i benet) Sen när jag kom hem till min lägenhet (jag hade vart och gjort några ärenden i stan) så låg det 3 klagobrev i brevinkastet om samma sak.
Anonyma, dvs utan namn (och jag kan nästan lova att dom kommer från en o samma person)...
Och precis efter att jag läst dom så ringer det på dörren och där står en helt upprörd tant som jag aldrig sett förut och bara skäller ut mig upp o ner och börjar anklaga mig för det ena och det andra angånde Viggo (hunden)
Jag informera henne om att jag inte har vetat att han har stått och skällt (för hur ska jag kunna höra det när jag inte är hemma)
och även att det inte är min hund, utan att jag bara ser efter honom för att mamma har gjort illa benet.
Men hon bara fortsatte anklaga mig för att inte gå ut med honom (vilket jag givetvis gör) och lämna honom ensam så länge och bla bla bla...
Jag tycker som så, att det är jättebra att människor bryr sig om att ringa till "myndigheter" och informera om sådant här (för det skulle ju lika gärna ha kunnat vara nån som inte tog hand om sin hund eller vad man ska säga) men det jag tycker så jävla illa om är när någon som ska föreställa en vuxen människa måste slänga in anonyma lappar i brevlådan och sedan komma och skälla ut en på det dära viset, på ett sånt otrevligt vis och inte ta reda på "fakta" innan man börjar anklaga...
Och det sa jag till henne också, att det hade vart mycket smidigare och lättare om hon hade komit till mig direkt och sagt till, så hade vi kunnat lösa det på en gång och så hade hon fått veta att jag inte är någon "djurplågare" eller vad hon nu tog mig för...
Jag var så jävla förbannad efteråt, men nu har jag lugnat ner mig och lagt det bakom mig.
Det var ett missförstånd och vill hon fortsätta vara sur o tvär mot mig pga det där så får hon väl vara det då, men det lär hon ju knappast må bättre av...


----------------------------------------
Vad ska man mer förtälja då om dessa dagar....
Hmm.... Jo, vart en sväng till pappa i Lumsheden med Anders och syrran också och åt lite god mat där.
Var trevligt att se honom igen, går ju längre och längre mellan gångerna tyvärr =S
Han kommer nog förövrigt hit till falun på Fredag när Cattis fyller år ^_^

Imorgon ska jag till psyk i gen på min terapi, känns skönt och bra att ha det att gå till en gång i veckan.
Sen, senare på kvällen så blir det nog ev Bio med älskling.
Vi tänkte se Shutter Island som jag har sett fram emot länge, tror att den är väldigt spännande..

Nu ska jag ta mig en kopp te och lyssna på spotify...

Kraam på er!



Kommentarer
Anna

Ursäkta men varför lämnas hunden ensam hemma hos dig? Som jag fattade det så är det din mammas hund och du bor tillfälligt hos din mamma pga hennes sjukdom.. varför kan inte hunden bo kvar hos din mamma? är väl enklast om du ändå är där.

Vem har sett till att rasta/mata hunden under tiden?

2010-03-10 @ 17:24:05
Mia (bad_kidney)

Hunden har bott hos mig dels pga att min mamma har fått renoverat i hela sin lägenhet och då kunde han inte vara där, sen så tog jag honom ett par dagar extra när hon gjorde illa sig (jag har givetvis bott i min lägenhet och tagit hand om honom under den tiden, och han har antagligen stått o skällt när jag har vart ut och gjort ärenden som tex handlat, då han inte gillar att vara själv)

men självklart så var han juh med tillbaka när jag var hos mamma och sov över.



Mat och motion får han precis som en vanlig hund...

2010-03-11 @ 00:07:02
Jack of all Trades

Just so you know: Jag har en massa idéer på vad man kan göra åt sådana grannar. Ingen av dem är särskilt snäll men det behöver de inte vara i det här fallet... (trying to live up to Jack)

Men det är rogivande att få bekräftat vad jag redan vet om damen(dig) i fråga.

My services is avilable anytime.//Your friendly sociopath Jack

2010-03-11 @ 16:36:18
Cattis

syrran!kan du ändra bakgruden så man ser vad folk kommenterar och skriver!man har svårt att se det nu, inte okey!



och du "anna" seriöst? orka!! förmodligen du som kommenterar min blogg ibland oxå...alla fattar juh att du inte heter anna iaf,,sjukt jävla töntigt!



orka yttra sej!



aja men syrran som sagt, fixa bakgruden så man ser vad som står, TACK!

2010-03-12 @ 10:12:54
URL: http://cahtrinea.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0