Dagen idag och en raport från midsommarafton

Huuuva, det ligger visst åska i luften här i Falun tro jag nog bestämt.

Jag sitter hemma hos Nicke här i stan och mår som en överkörd padda, tryckande huvudvärk, yr i bollen och öm i halsen.
Jag vägrar bli sjuk igen!!!!
Nu får det vara nog!
Så jag håller mina tummar och tår på att det bara är ett övergående oväder jag känner av.
Vaknade typ för en timme sen och är förbannad för att jag missat en till fin dag med sol
Fast dagen är ju inte över ännu, men så som jag segar och pga måendet så kommer det inte bli mycket gjort känns det som..
Funderar faktist på att gå och lägga mig igen och läsa lite nu när jag mår så här.
Men först ska jag nog rensa jordgubbar *äntligen jordgubbar* för min snälla, bästaste mamma kom hit en snabbis och sa hej och hon hade med sig jordgubbar och bigaråer (el vad dom heter) till mig och Nicke =)
Jag blev jätteglad för jag har vart sugen på det länge, men har inte blitt av att jag har köpt det själv så det blev som lite plåster på såren för mitt mående...

Just det ja, jag tänke berätta om hur min midsommarafton var också för det har jag ju tydligen glömt av att göra.

MIDSOMMARAFTON 2010

Jag, Nicke, Syrran, hennes kille Johannes och våran kompis Jonas åkte ut till min pappa i Lumsheden och firade där.
Han bor ju i ett stort hus därute på landet så det var perfekt för ett mysigt midsommarfirande.
Det var jättetrevligt.
Vi åt god mat, umgicks, drack och skrattade och sen senare på kvällningen gick vi "ungdomar" iväg till en trädgårdsfest några hus bort och fortsatte partaja där.
Vi kände typ ingen men hade hur skoj som helst, alla var så roliga och trevliga.
Vi dansade en massa också för dom hade ordnat en Dj och massa partybelysning och tom en rökmaskin =)
Till på köpet så blev man uppäten av både mygg och knott som det vimmlar av där ute "i skogen"  och det var ju mindre roligt men det var det lätt värt för en så bra kväll..
Jag och Nicke gick tillbaka till pappas hus lite före dom andra för vi blev så fyllehungriga och trötta så vi somnade mätta, nöjda och belåtna =)
Är nog faktist en av de bästa midsommaraftonar jag har haft ^^

Så såg den dagen ut i stort sett.
Hoppas att ni också hade en bra och mysig afton.

Nu ska jag gå och nalla lite av jordgubbarna =)
See ya!

Midsommar kollage:
(bilderna är klickbara)


Pappa, jag, Jonas, syrran


Jonas, syrran, jag, Nicke


Syrran, Jonas, Nicke




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0