Vad jag önskar få ut av 2010

Jag tänker fortsatt ta en dag i taget så gott det går och givetvis försöka jobba mig till att må bättre.
och min önskelista över vad jag skulle vilja få ut av 2010 ser ut såhär:



  • Få bättre självförtroende/självkänsla och bli mer bekväm med mig själv och i vissa situationer.
  • Lära mig mer om att handskas med min ångest och depression.
  • Fortsätta gå i terapi/prata med någon.
  • Börja röra på mig mera och inte sitta inne lika mycket som förut.
  • Få bättre rutiner i mitt liv.
  • Älska och "vårda" min finaste älskling <3
  • Fixa Pixiie på tjocken ^^
  • Göra minst en tatuering
  • pierca mig


Så ser listan ut nu på första dagen av det nya året, det är bra att ha mål att sträva efter.
Jag ska sikta in mig på att 2010 ska bli till mestadels ett ljust, glatt, friskt, kärleksfullt och lyckligt år.
Jag vet att det alltid kommer finnas upp och nedgångar och så är det ju i livet.
Men om man försöker tänka i lite mera posetiva banor även i svåra stunder så kanske det vänds till det bättre, det skadar ju inte att prova iaf =)

Här nedan har jag gjort en liten inblick i hur 2009 var för mig.

Vad hände egentligen år 2009!?





1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Hmm.... Flyttate till min första egna lägenhet




2. Höll du några av dina nyårslöften?

Jag ger inga nyårslöften, så då kan jag varken påstå att jag höll eller bröt något.



3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Tror inte det, inte vad jag vet eller kan komma på nu iaf.



4. Vilka länder besökte du?

Jag höll mig inom Sveriges gränser.


5. Vad var din största framgång 2009?

Framgång? Tja, jag lärde mig väldigt mycket om mig själv som jag inte visste förut.




6. Största misstaget?

Att jag satt inne för mycket och gjorde "ingenting"




7. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Ja, jag blev golvad av panikångest och skit i början av året som har följt mig sen dess och har förändrat mig ordentligt.
Depression och problem med ledvärk m.m



8. Vad spenderade du mest pengar på?

Oj, mat kanske (pizza, snabbmat) haha ^^



9. Vilken sång kommer alltid att påminna dig om 2009?

TAKIDA: Curly Sue
THE KILLERS: Human
PROMOE: Svennebanan
P-BROS feat DJ TREXX & OLGA PRATILOVA: Tingaliin (Tingeling Russian Base Lovers Remix)
CIDINHO & DOCA: Rap Das Armas (Video Edit)



10. Blev du kär i år?

Mera kär i min fiina Nicke och så blev jag "kär"/förälskad i mina mysiga katt Pixiie ^^



11. Favoritprogram på TV?

Ghosthunters

Andra avenyn



12. Bästa boken du läste i år?

Vet ej



13. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?

Goth/rock/punk/emo.
Fast det har blivit väldigt mycket mys kläder också, som typ mysbyxor och sånt där.




14. Vad fick dig att må bra?

Att vara ute i skogen, Nickes närhet, alla härliga skratt och galna saker med syrran och "gänget", min terapi, varma bad, tända ljus, Pixiie, roliga filmer/program m.m





15. Vilken kändis var du mest sugen på?

Sugen vet jag inte, men "har fått upp ögonen" för bl.a: Kat von D och Jared Padalecki (spelar bl.a Sam i tv-serien supernatural)




Vad kan man då dra för slutsatts!?


Det har vart ett jobbigt och ganska tungt 2009 men även lärorikt och med sina ljusa stunder.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0