God morgon, God middag, Go kväll!

Hej kära läsare!

Back on track efter ett tags uppehåll.
Det var inget planerat men jag är inne i en "sömn och ingen ork svacka" igen och i samband med det försvinner även orken att skriva, men jag ska försöka så gott jag kan nu iaf för bloggen är viktig för mig.
Får passa på att säga Glaad Pååsk så här fast den nästan är över.
Hoppas att ni har haft det bra, med god mat och bra sällskap.
Min Påsk var då lugn och mest som en vanlig helg, fixade ett fult påskris och lite pynt här hemma i lägenheten, men Pixiie busfrö var i farten hela tiden så jag fick ställa riset på balkongen ist.

Våren och sommaren närmar sig med stormsteg för varje dag som går och jag känner mig mer o mer "levande" när solen och värmen kommer tebax (förutom att jag är såhär förbannat trött.
I like it!
Jag kan inte förstå varför jag är så trött, alltså jag menar inte att jag är  seg o så som man brukar vara ibland, utan rent och rakt dyngoff är jag.
Sover och sover, det finns inget slut känns det som.
Mamma säger att man kan bli så på våren, innan allt ställer om sig så att säga så jag får väl försöka "keep up the mood" och hoppas på att det går över för jag vill inte sova bort flera dagar juh...

Haha, jag har blitt med hamster på sistonde också.
Det var syrran som köpte den för hon blev helt förälskad och tänkte väl sig inte riktigt för innan, med tanke på sina allergibesvär.
Och det blev tyvärr så att hon känner av allergi från den, så den får bo hos mig nu.
Lilla Frasse (fast det är en hona) jättefin, söt och gosig.
Pixiie är helt betagen i henne och ligger och vaktar utanför buren, så jag får lägga över en handuk då o då så  att Frasse får vara ifred från blickar ibland.

Snart blir det Hollywood fruar som vanligt, sen får vi se om jag orkar göra något mer eller om jag går o slaggar igen.

Ha en bra kväll allesammans!


Kommentarer
Cattis

det lätt som en plätt att sluta vara trött och hänging: ut och ca 30-60 min varje dag, drick massa vitaminer och

är frukt, och drick mycket vatten!



det är inte svårare än så Mia:) men för det måste man sluta vara så omedvetet lat o känna efter så mycket, jag tror

du gör det ibland, menar inget illa...det blir en ond cirkel o man tänker: nej jag orkar inte!tar det imon!



det är bara att just do it! du kan hänga med mej ut!



som sagt det är inget svårt att komma ur sin onda cirkel o göra det, verkligen inte!



2010-04-05 @ 23:32:05
URL: http://cahtrinea.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0