Folköl och författar tankar....

Här sitter jag såhär på Lördagkvällen, mätt och belåten.
Har nyss ätit kyckling och hemmagjord potatisgratäng med älsklingen.
Nu tar jag mig en folköl och kollar på Forest Gump på tv 4.
Den filmen rostar aldrig, om man säger så...

Jag har börjat gå i skrivartankar igen.
Skrev ju mycket förut för några år sedan, på en massa som dock inte blev klart.
Men jag hade så många bra ideér och så.
Sen blev det bara ett avbrott helt plötsligt, orken försvann, tankarna stannade som tankar istället för att skrivas ut till ord.
Och sen blev det inget mer...
Jag har funderat mycket på sisstonde om jag ska börja försöka ta upp det igen, jag måste bara få till en bra stroy och hitta något att skriva om..
Funderar på om det finns några böcker man kan låna eller "kurser"/sidor här på internet man kan få hjälp av..
Ska nog ta och kolla upp det, för jag känner att jag vill ha något att göra, orken kanske inte alltid finns då jag går väldigt upp och ned i humöret och med enegin och kraften.
Men att skriva verkar ge mig så mycket och man kan ju skriva när man känner att man orkar
och det kanske även är bra när man mår sämre i psyket så kanske det kan vara bra att skriva och försöka fokusera på det istället...
Ska nog göra ett försök iaf...
Önska mig lycka till!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0