-Mind-

Precis uppkommen ur ett skönt bad.
Jag badade i skenet av levande ljus och i doften av Afrikansk kakaoböna på badskummet..
Det var mysig att sjunka undan lite för mig själv och bara tänka ett tag, jag tänkte och funderade ganska mycket. Det gör jag iof  hela tiden, men nu var det lättare att summera och fokusera dom på något vis.
Jag vill verkligen få rutiner i vardagen, dagarna nu känns blank och helt upp och ner.
Jag vill komma upp i tid om dagarna, äta 3 mål mat om dagen, motionera regelbundet, ha ork och lust att träffa mina vänner som jag mer eller mindre ha kommit ifrån.
Jag vill ha nån/några som jag kan prata med, skratta med och vara allmänt galen med =)
Jag saknar det, jag vill att det ska bli så igen, sådär som när man var liten och bara var, flöt med lixom.
Jag vill kunna ha roliga planer för dagen, kunda ta en fika med nån och bara känna mig allmänt avslappnad och umgås.
Just nu känns det jättesvårt för mig att göra vissa såna saker , sådant som andra kanske ser som självklarheter i sina liv.
Men jag tänker verkligen försöka få lite mera struktur i mitt liv, det kommer säkert bli kämpigt och ta sin tid för det känns väldigt tungt vissa dagar, för ofta.
Har ingen ork eller motivation till nästan någonting.
Vissa dagar kan börja hur bra som helst för att helt plötsligt bara vändas upp och ner utan anledning..
Men jag är i en depression och har ju vart det väldigt länge plus allt annat som följd som tär på både kropp o själ. Och givetvis har det bildats som ett mönster pga det och det är det som jag måste försöka ändra på, mot det bättre.
Det är svårt att bryta det mönstret, om jag ens vet hur man gör.
Men jag vill försöka, för just nu är det som att jag lever i en cirkel som bara går runt, runt.
Jag måste försöka hitta en strategi som fungerar för mig och kanske kan få mig att må lite bättre...
Nu ska jag fortsätta här i min tankeprocess och lyssna på soul asylum och lite annat på spotify, som jag för övrigt älskar ^^
Friidens på er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0