Things from the past maybe?

Jag sitter här och måste bara få skriva av mig lite...
Vaknade med ångest nyss och visste ingenting, helt förrvirrad..
Jag har drömt så obehagligt och intensivt, riktiga ångest drömmar igen, de gick långt in i sinnet denna gången...
Som en djupdykning i min minnesbank bland mina rädslor och sådant som jag tycker är obehagligt...
Kanske saker från långt tillbax även var där en gnutta och tittade in, sådant som jag inte drömt om förut och inte riktigt förstår men ändå känner obehag inför...
Jag är så rädd att jag ska få en ångest attack just nu...
Det värker sådär i bröstet och ut i armen på mig igen också och det gör mig inte något mer lugn kan jag ju säga...
Jag är rädd för att overklighetskänslorna ska komma, att verkligheten bara försvinner...


Men jag ska försöka samla mig lite nu med en kopp varmt, lugnande te och intala mig själv att det inte är någon fara.
Jag är här, jag är nu.
Tänk att man kan bli rädd för sig själv på det här viset, rädd för sina känslor, tankar och handlingar..
Jag intalar mig att jag är trygg, tänker på sådant som är bra..
Jag har en varm Pixiie som ligger brevid mig och försöker trösta tror jag ^^
Hon är klok, min lila ängel.
Jag önskar att jag var liten igen just i sånna här situationer, då man var trygg och ovetandes om allt elände, då man levde och tog dagarna precis som dom kom, då man fick ligga i mammas varma knä medans hon läste en saga för en och man kännde sig tryggast i världen...




Kommentarer
Cattis

lilla syrran, jag älskar dej så mycket, och jag vet själv hur det där var med allt som kom upp pga ångest, men det är "bara" tankar, dock dumma sånna, men det är bara det, inget som kan göra dej illa, inget du dör av....då skulle du dött för länge sen, eller hur?:)



varma vad e oxå jätte bra, jag har köpt en jätte bra lavedel olja man ska ha i badet, du ska få lite av mej, den gör att man slappnar av.



tänk på bra minnen då attackerna kommer...hitta din "plats" i sinnet där inget ont kan komma åt dej, och far dit när hemskheterna börjar tänkas..



min sån där plats tänker jag att jag är vid en lung strand där jag hör havets vågor, om massa änglar som står runt om kring mej, då slappnar jag o dumma tankarna förvsinner,



älskar dej!



puss

2009-10-04 @ 18:45:56
URL: http://cahtrinea.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0