There Something About Me and Butterflies


Jag tänkte att jag skulle lägga in ett utdrag här, från min dagbok på helgon.
Där jag skrivit om några andra märkliga situationer med fjärilar som jag tidigare har upplevt, eftersom jag skrev lite om det i föregående inlägg så
tänkte jag ifall  någon kanske blev nyfiken och ville läsa.
Har du/ni vart med om något liknande?
Tror du/ni på sånt?



Daterat: Söndagen den 27:e juli 2008 kl 02:07



Jag har upptäckt en sak som jag egentligen alltid har vetat, omedvetet...
Men som jag har har upptäckt och återuppväckt på sisstonde.
Det är nått med mig och fjärilar...
Jag har speciellt kännt av det nu dom senaste dagarna, är kanske nån slags påminnelse eller nått slags tecken.
Det började med att jag satt för nån dag sen och skrev en massa om mina känslor och så och var jättenere och ledsen. Helt plötsligt så kom det en nässelfjäril inflygande i mitt rum och flög omkring så vacker.
Jag blev lite chockad, för det kom så lägligt och det har aldrig hännt förut.
Kändes nästan som ett slags tecken av att allt kommer att ordna sig eller nått liknande.
Efter att ha suttit och tittat lite på den vackra insekten ett tag, så gick jag ut i köket för att hämta ett glas så jag skulle kunna fånga den och släppa ut den i friheten, men när jag kom in i mitt rum igen så var den spårlöst försvunnen, jag gick runt i hela lägenheten o kollade om den kanske hade flygit in i nått annat rum, men jag såg inte till den...
Jag satt mig ner igen och tänkte att den hade väl hittat ut igen då.
Men jag hade en känsla i kroppen som inte går att beskriva, den ingav nått slags hopp och ljus... Vem vet, kanske var det en ängel som komit för att muntra upp mig lite =)
Och efter den insidenten så har jag börat sett fjärilar överallt och lagt märke till dom på ett annat sett som jag inte gjort förut.
Idag såg jag tex en annan nässelfjäril som flög in på någons balkong och då fick jag genast den där känslan tebax, av hopp och ljus... Sen så satt jag igår och tänkte lite på allt möjligt o kom in på just ämnet fjärilar...Och från ingenstans fick jag ett minne från min barndom som också är kopplat till fjärilar. Att på mitt dagis där jag gick när jag var yngre, fick alla barnen en speciell symbol på platsen där man hade sina saker och utmålat på golvet där man skulle sitta när det var samling. Och gissa vilken symbol jag hade!? En nässelfjäril såklart =)
Lite märkligt, men jag är bara glad för jag vet att det är ett bra tecken.
Från och med nu (fast det har nog alltid vart så) så ska min symbol vara en fjäril...
Kanske är det mitt ”totem-djur” eller vad det heter.. Jag ska kolla upp vad just fjärilar står för...




Efter detta inlägg så har det hänt många fler liknade grejer =)
Alla lika märkliga och ibland oförklarliga....
Numera pryds min lägenhet av fjärilsaker och jag samlar på dom, som en liten hyllning till hela situationen ^^






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0