Kallt ute och WoW

Tjollahopp, här är jag igen!!!
Kylan har kommit till Falun på allvar och man får äntligen ta på sig sina mysiga, varma vinterkläder. Stora, tjocka halsdukar, stickade mössor och allt vad det nu kan vara..
Det låter som jag är ganska posetiv till kylan och höst, men det är jag verkligen inte. I don´t like it!
Bara det här med att det blir så mysigt och vackert ute.
Okej då, hösten är väl en rätt bra tid ändå, men det som kommer sen. Vinter och snön, det skulle man nog kunna klara sig utan. Iaf jag.
Men då kan man iaf sitta inne och kura med en kopp varmt te och levande ljus under en varm film, medans  det viner utanför fönstret.
Fy, jag har tänkt mycket de senaste kalla dagarna på dom stackars människorna och djuren som inte har något hem, ingenstans att ta vägen i dessa tider.
Det är hemskt att det ska få existera sånt i världen bland mycket annat fruktansvärt.
Men tyvärr så är ju det den tragiska sanningen i dagens samhälle, man får ta och hålla tummarna att det blir bättre nån gång i framtiden och det finns ju alltid något varje person kan göra för att bidra till det på något vis.
Don´t forget that!
Idag har jag för övrigt vart ute och gått i det fina höstvädret nu på kvällskvisten, fick med mig Nicke också så det var trevligt ^^^
Han passade på att fota lite fina höstbilder.
Pixiie var ut för andra gången idag också, tror att hon tycker att det är lite läskigt, men även roligt och spännande för det märks att hon blir mer nöjd, trotts att hon i stort sett bara sitter i busken utanför porten, än så länge iaf.
Är väl sådär i början.
Har börjat funderat på kattungar nu också, är riktigt sugen, men förs så måste hon ju vara redo och så ska det juh hittas en hane som hon kan få "komma till med", helst en långhårig så att det med säkerhet blir långhåriga ungar.
Får se om det dyker upp nått =)
För övrigt så har jag börjat spelat Wow förra veckan typ, det är nicke som har introducerat  mig idet för han har också börjat spelat det igen.
Det är kul och rätt beroendeframkallande ^^
Är ju nybörjare så har väl mycket att lära mig för det där är ju mega stort.
Ska ta och spela det nu faktist, så ni får ha det så bra allesammans!
Bye Bye!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0