Tankar och Tankar

Igår innan jag somnade så  hade jag så mycket som jag tänkte på och som jag ville skriva ner.
Ska försöka summera det lite nu..
Jag har börjat filosofera väldigt mycket igen, var ett tag sen jag gjorde det.
Under en lång tid så är det som att jag har vart lite frånvarande med mina tanke gångar och alla dessa ideér och projekt jag har/haft i huvudet, men det känns som att jag sakta men säkert  börjar komma tillbaka till detta igen och jag hoppas o håller tummarna att det är så.

Det är nästan som att min hjärna inte har orkat/vågat tänka riktigt under en period, men kanske kanske börjar det komma igång igen..
Tankegångarana handlar mest om saker som har med skrivandet att göra.
Det känns som jag har så många ideér men att jag inte riktigt kan "leva" ut dom eller vet hur jag ska formulera mig på ett bra sett.
Men jag skulle så gärna vilja försöka och jag tror faktist att jag tänker prova..
En av mina drömmar är ju faktist att skriva någonting bra, typ en novell/roman eller liknande som kan få bli publicerad.
Men jag måste nog först få in en bra teknik och lära mig hantera skrivftspråket på ett litet bättre sätt innan jag vågar ge mig in i något sådant stort.
Och sen så måste jag ju givetvis ha någon slags historia att berätta.

Nån som vet någon bra sida här på internet som man kan få bra tips och råd ifrån eller kanske någon bok som man kan låna från biblioteket?
Kom gärna med råd själva om ni kan något om författande och skrivande.
Det mesta välkommnas, det är bara att lämmna  en kommentar om ni känner att ni har något som kanske skulle kunna hjälpa mig.
Vi får väl se hur det blir med detta, men jag tänker börja luska lite på nätet redan nu efter tips och sådant så får vi väl se vart det leder..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

BadKidney

Här i min blogg handlar det en del om mitt liv/mående men även mycket om sådant som jag tycker om och som rör mina intressen. Jag är en Estetisk/konstnärlig/bohemisk, snäll, omtänksam, känslig, djur/naturälskande, andlig, smågalen, pysslig, drömmare.... Välkommen! Titta gärna in min andra blogg också: http://welcometotheasylum.blogg.se Som handlar om mitt andliga intresse och annat inom det området.

RSS 2.0